Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

WINES OF THE TIMES - As Greek as the Sea / Το ελληνικό κρασί κατακτά την αγορά των ΗΠΑ




WINES OF THE TIMES - As Greek as the Sea




The white wine grapes of Greece — with names like moschofilero, roditis and assyrtiko — sound a bit scary, like alien beings. But I think of them as the constituents of a parallel universe in which crowds of people embrace these wonderfully refreshing, intriguing whites, rather than default to generic summer white wines like pinot grigio. I imagine this for the assyrtiko, especially.
Not that I have anything against pinot grigio. From some of the thorough, painstaking producers in Alto Adige and Friuli-Venezia Giulia, pinot grigio can be a delight. But much of it is mundane. Why should anybody who cares about what they eat and drink settle for familiar and icy rather than something full of character?
The wine industry has no problem with that sort of unconscious drinking. It feeds sales and increases profits. Hence it promotes the notion of “starter wines,” mediocre bottles that help ease newcomers past the shock of transition until they are ready to try the better stuff. Nonsense. The idea is merely a rationalization for selling millions of bottles of mass-market junk wines.
Skip the insipid wines. Go right to good bottles. Discriminate.
End of rant. The good news is, the parallel universe of provocative Greek wines, made primarily from this trio of little-known grapes, is very much an available reality, offering a wonderful trove of wines that can be stimulating, even riveting, and rarely boring. A recent wine panel tasting of Greek whites from the 2011 and 2012 vintages affirmed the quality and value of these wines. For the tasting, Florence Fabricant and I were joined by Laura Maniec, proprietor of Corkbuzz Wine Studio in Greenwich Village, and Levi Dalton, a sommelier and host of the “I’ll Drink to That” series of podcasts.

Tasting Report
 The panel tasted white wines from Greece
1.Argyros Santorini
2.Domaine Sigalas
3.Gaia
4.Costa Lazaridi
5.Semeli
6.Kitma Pavlidis
7.Gaia
8.Domaine Sigalas
9.Argyros
10.Kir-Yianni


Το ελληνικό κρασί κατακτά την αγορά των ΗΠΑ
Η βελτίωση της ποιότητας του ελληνικού κρασιού συνέτεινε στην ολοένα και πλατύτερη εξάπλωσή του στην αμερικανική αγορά.

Αυτό διαπιστώνεται από σχετικά δημοσιεύματα σε μεγάλα έντυπα των Ηνωμένων Πολιτειών, επισημαίνοντας την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του ελληνικού κρασιού από εισαγωγείς, εστιάτορες και καταναλωτές. Πρόσφατα, η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς» κάλεσε τους αναγνώστες της να αφήσουν το Pinot Grigio, που αποτελεί την υπ' αριθμόν 2 πιο δημοφιλή λευκή ποικιλία στις ΗΠΑ, για ένα Ασύρτικο, Μοσχοφίλερο ή Ροδίτη.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, «όσο απίστευτη και αν φαντάζει η δήλωση αυτή, έχει να κάνει με το στοχευμένο πρόγραμμα που υλοποιούν εδώ και χρόνια ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και οι Έλληνες οινοπαραγωγοί». Όπως επισημάνθηκε, το 2012 -σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat- οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού αυξήθηκαν περισσότερο από 37% στις ΗΠΑ, ενώ σημαντικές αμερικανικές και καναδικές εταιρείες εισαγωγής συμπεριλαμβάνουν πλέον ελληνικά κρασιά στα χαρτοφυλάκιά τους.

Επίσης, λόγω της υποστήριξης του ελληνικού κρασιού από την κοινότητα των οινοχόων της Βόρειας Αμερικής η παρουσία του ελληνικού κρασιού στην «επικρατούσα αντίληψη» έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον η Ελλάδα για 3η συνεχή χρονιά παρουσιάζεται ως ξεχωριστή οντότητα στην ετήσια δημοσκόπηση που πραγματοποιεί το οινικό περιοδικό «Wine & Spirits». Σε αναφορά του ΟΠΕ για τις δράσεις προώθησης του ελληνικού κρασιού στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, υπογραμμίζεται, ότι στο πλαίσιο του «generic προγράμματος προβολής» των «Νέων Κρασιών της Ελλάδας», που υλοποιούν από κοινού η ΕΔΟΑΟ και ο ΟΠΕ και που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και την Ελλάδα, στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Οίνου, μια σειρά εκδηλώσεων ολοκληρώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι εκδηλώσεις περιελάμβαναν γευστικές δοκιμές, VIP οινικά δείπνα, σεμινάρια, in store promotions, συμμετοχή σε εκθέσεις, συνέδρια και φεστιβάλ. Επιπλέον, οι δράσεις αυτές ενισχύθηκαν μέσω ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαφημιστικών καταχωρήσεων σε αμερικανικά και καναδικά έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου